Bu blog, Linux ağ programlama hakkında temel bilgiler içermektedir.

21 Haziran 2017 Çarşamba

4. Linux Nedir?

Haziran 21, 2017 Posted by Burak Candan No comments
Linux, (doğru telaffuz:Lin-uks]) Windows ve Mac Os gibi bilgisayar işletim sistemleri çatısında yer alan bir işletim sistemi türüdür. Linux İşletim Sistemi, sıfırdan kaynak kodları kullanıcılarla paylaşılmayan UNIX mimarisi örnek alınarak Linus Torvalds tarafından ortaya konmuştur[4]. Linux ismi, geliştiricisi Linus Torvalds tarafından verilmiştir[5].

Linux yapısının temellerini 1991 yılında Finlandiyalı, üniversite eğitimini sürdürmekte olan Linus Torvalds atmıştır. Bu yolculukta Torvalds, POSIX ve UNIX standartlarını baz alarak bağımsız bir işletim sistemi geliştirmiştir. Ancak bu çalışma kullanıcı araçları olmayan bir çekirdek yazılımıdır[6].

Ancak kullanıcı araçları meselesi Linux işletim sistemi için önem teşkil etmekteydi. Linus Torvalds bu meseleyi çalışmasını geliştirici desteğini artırmak amacıyla özgür yazılım olarak GNU Genel Kamu Lisansı kapsamında yayınlamak yöntemi ile çözmüştür[7]. 

GNU, “GNU's not Unix” yani “GNU, Unix değildir” anlamına gelmektedir. GNU oluşumu, özgür yazılım mottosuyla 1984 yılında MIT'deki (Massachusetts Institute of Technology) görevinden ayrılmış Richard Stallman tarafından kurulmuştur. Fakat 1991 yılına gelindiğinde kullanıcı araçları hazır olmasına rağmen çekirdek yazılım eksikti.[8] Torvalds'ın hamlesiyle iki organizasyonun eksiği giderilmişti oldu ve böylece GNU/Linux platformu kullanıcılarla buluşturuldu. 

0 yorum:

Yorum Gönder